Fiberbredbånd på Gjellerodde

Seneste nyt 19 september.

Sidste nyt fra Fiberbredbånd den 19 sep 2015

Flot - flot, Vi sluttede med en tilkoblings prc. på  77,8 %

- der er mange roser til jer alle for den fine opbagning til projektet. 🤪

0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

Sidste nyt om Fiberbredbånd den 13 august

Så er alle fiberbredbånds kablerne nedgravet, - og der mangler kun få tilslutninger.

PS. Hørt fra Tyske feriegæster, - herligt at der er så fin en internet dækning, jeg kan nu læse min lokale avis under min ferie.

Der tilkobles nye brugere løbende, og der meddeles, at de nu befinder sig på en " IT motorvej"  - glæde jer det går bare stærkt.

000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

Sidste nyt om Fiberbredbånd den 22 maj .

Mange spørger - hvad så nu, - der er ført fiber ind til min sokkel, hvem kommer og hvornår sker der mere!

Projekleder Claus Gade, Fiber Back bone svarer -

De fleste af beboerne på Gjellerodde skulle ha` fået en informations brev og vil blive kontaktet af en elektriker ,de resterne får et brev .Jeg kan orientere jer om at vi er gået i gang med at koble kunder op.

Sidste nyt fra Altibox den 18 maj

Vi har nu rundet 63 % af mulige tilslutninger -rigtig flot.

Der har været spørgsmål omkring prisen hvis man først tilmelder sig nu, hvortil det oplyses at ind til udgangen af juli vil prisen være som oplyst kr 199,00 pr md. for en 15/15 Mbit.

Det oplyses endvidere at hvis man fremadrettet ændrer sit abonnement til abonnement med tilstand, vil det koste kr. 50,00 pr md. i de måneder hvor man har valgt tilstand. Altså kr 300,00 pr år. ved et sommerhusabonnement.

000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

Altibox - oplyser at vi nu er over 500 der har sagt ja tak til fiberbredbånd. ( svarer til ca. 60 %) super flot.

Gravefolket fra S. Knudsen arbejder med 7 gravehold i området - det rykker virkeligt! Sokkel for den fremtidige fordelerskab ved Vandværket er etableret. Rødekabler rør udlagt for nedgrav/pløjning præger vejsiderne.

000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

Projekt leder Claus Gade deltog i sidste kloak byggemøde, hvor han orienterede om nedgravning og tilslutningsforløbet af Fiberbredbånd. Gravearbejdet er nu så langt, at de er klar til at bevæge sig ind af Søgaardvej med mål for tilslutning til Feriecentert. Samtidig føres der kabler op til vandværksbygningen hvor den fremtidige fordelings hus/skab bliver bygget. Nedlægning og tilslutningsforløbet bliver efter Feriecenter - Søgaard - Dalgaard og afslutningsvis Gjellerodde grundejerforenings områder. Det forventes at projektet er gennemført med de sidste tilslutninger umiddelbart efter sommerferie. Inden påske vil der blive ophængt A1 tegninger af, kabelføring samt placerings oversigt af fordelingsskabe, i opstillede informationstavler ved Bellisvej samt ved "Odden"

PS Fordelingsskabene er på størelse med de kendte TDC telefonskabe.

Vigtig - Vigtig,

- afhent tomrør hvis du selv vil etablere din indførelse!

Der er truffet aftale med projektleder fra NOE Claus Gade om at vi får sat en tromle med en 14 mm tomrør, på parkeringspladsen over for Odden Cafeterie.

Hvis du af forskellige årsager selv ønsker at etablere din fiberbredbåndsindførsel skal den graves ned i en dybde af 40 cm.

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

Tillykke – nu kommer der fiberbredbånd i Gjellerodde

Vi kan med glæde fortælle, at der har været stor opbakning til fiberbredbånd i Gjellerodde. Det betyder, at dit lokale elselskab, NOE, vil begynde at etablere fiberbredbånd i løbet af 1. kvartal dog afhængig af vejret. Men du vil senere få direkte besked fra NOE, når de er klar til at installere fiberbredbånd i din bolig.

Har du endnu ikke bestilt?

Du kan naturligvis stadig nå at bestille fiberbredbånd. Det gør du på www.altibox.dk eller telefon 70 300 600. Og husk, du får tilslutningen til 0 kr.

Har du spørgsmål?

Hvis du har spørgsmål, kan du læse mere på www.altibox.dk eller kontakte os på info@altibox.dk eller tlf. 70 300 600. Vi har åbent alle hverdage kl. 9-18.

Altibox A/S
Morten Bøggild Andersen